Kicsapattunk a járgánnyal Ausztriába, hogy betekintést nyerjünk a helyi hifi kultúrába, alkalmasint spontán összehasonlítva a mi Audio-Video Trend kiállításunkkal. Nagyjából hasonló méret, talán egy kicsit nagyobbacska, viszont igényesebb, többnyire magasabb árszínvonalú berendezések képviseltették magukat. Találtunk a régi nagy nevek közül Wadiát, Krellt, Dan D'Agostino erősítőt, Ortofon hangszedőket stb...
Általában a csöves erősítők és az analóg lemezjátszó uralta a terepet. Mi azért megegyeztünk abban, hogy a Technics új referencia rendszerét vinnénk haza levelestől, ágastól! Lenyűgöző megépítési minőség kifinomult hangkarakterrel párosítva, mindössze egy negyvenesért!
Cseppet azért kiállítottunk is, amelyet néhány kábel képviselt az épp aktuális repertoárból, többnyire a Pro 600-as széria kapott lehetőséget. A jó az, hogy így egy igazán best buy közeg került egymással kölcsönhatásba. Erősítő oldalról a JJ Electronic csövesek kifejezetten gusztusos és kíváló ár/érték arányú elektronikái tolták a kraftot a Brodmann hangfalaiba. Ezek a falak a hangszerekhez hasonló működési elven építkeznek és jelenleg a legideálisabbak a minőségi zenehallgatáshoz. Anno még a Bösendorfer lőtte ki őket a köztudatba, hogy a felvett zongoraműveket híven meg tudják szólaltatni valamin, aminek az akusztikai hangreprodukciója hasonló színvonalat képvisel mint a hangszerek. Miután a cég a Yamaha tulajdonába került, maradt a zongoragyártás, a hangfalak pedig Brodmann néven futottak tovább.
Érdekesség a számos fellépő a rendezvényen, például megemlíthetem a házon belül szervezett Hans Theessink gitárost, vagy Harry Sokal szaxofonost, akik a kiállító (Tubeprofi) régi barátainak számítanak. Hangminőséggel nem tolták túl az érzékszerveinket a résztvevők, bár pár jó "hang" azért volt, leginkább a hideg, precíz fajtából.
Érzelmeket, hangulatot úgy tűnt, igazán a mi portánkon figyelhettünk meg, így akinek ez a fajta hang tetszett, legtöbbször ezt ki is fejezte, sokan a kiállítás legjobb hangjának titulálták, pedig leginkább a Brodmann legolcsóbb Festival szériájának kis dobozkája szerepelt.
Említésre méltó még a Nagra T-1000 szalagos magnó és a hang amit produkált, egy Sony 779ES cd-játszó, amely úgy árválkodott a rengeteg lp és média player mellett, mint valami római kori aranykincs, vagy a Panasonic oled tévé, a maga lenyűgöző, jövőbe mutató képével!
„CHARIO + EMANATION” TESZT
Balla László beszámolója
Mint a CHARIO hangsugárzók magyarországi disztribútora, a lehető legjobb kapcsolatot sikerült kialakítanom Mario Marcello Muraceval a CHARIO tervező mérnökével, tulajdonosával. Mario minden találkozásunk alkalmával nagy hatással volt rám és a CHARIO hangsugárzók sikere a világ minden részén elismert. Hasonlóan nagyon kedvező kép alakult ki bennem az EMANATION AUDIO kábelekről mint felhasználó és mint forgalmazó is. Nagyon kíváncsi voltam Mario véleményére, hiszen az Ő munkássága, mérnöki hozzáértése megerősítheti a kábelekről kialakított képet bennem is. Megbeszélések és időpont egyeztetések után eljött a számomra fontos nap. Mario fogadott a CHARIO pszicho akusztikai laboratóriumában. A megbeszélt időpontra minden elő volt készítve, a laborban csak az általa használt forráseszközök, nagyszerű akusztika, valamint egy pár ACADEMY SONNET hangfalpár várta a jeleket amelyek átvitele az EMANATION AUDIO kábelek feladata lesz. A kábelek esztétikai bemutatása, az alapanyagok ismertetése és az általános információk átbeszélését követően elkezdődött a munka. Az EMANATION AUDIO kábelek sajátosságát figyelembe véve, lehetőség szerint az áramforrástól, ( elosztó, hálózati, RCA, hangsugárzó kábelek, stb.) végig biztosítottuk az egységes kapcsolatot.
Elsőként a PRO 600 típusjelzésű kábeleket kötöttük be, majd ezt követően bő félórán keresztül hagytuk „összeérni” a rendszert. Ezután mindketten (én nem kevés izgalommal) elfoglaltuk a hallgatói pozíciónkat. Első szám vége,….”briliáns” mondta izgalommal Mario. Kb. 12 számot hallgattunk meg, közben próbáltam figyelni Mario arcát, aki szemét lehunyva adta át magát a számomra is meglepő és csodálatos zenei élménynek. A számok között elhangzó „nagyon, nagyon jó, hogy a színpad és a hangszerek, a hangok és minden a helyén van...” mondatai megnyugvást nyújtottak számomra: „NAGYON jók az ENANATION AUDIO termékek!”
Vállveregetés, kézszorítás és az elismerő szavak után bekötöttük az EMANATION AUDIO „csúcs kábelét” a GOLD REFERENCE-t”. Hasonlóan mint a PRO 600 esetén, ezt is bő fél órát hagytuk megnyugodni, összeérni a rendszert, majd ugyanazt a 12 számot hallgattuk meg. Az elégedettség, a spontán kitörő dicsérő szavak fokozódtak.
Mariónak minden szám között volt több mint pozitív megjegyzése:„Te is hallod, hogy a színpad hátrébb került, még több a levegő a zenészek körül, mind vízszintesen, mind függőlegesen tapintható a hangszerek és a zenészek pozicionálása...”
Engem is minden elképzelhetőt felülmúlva vont be a zenébe a jelenlétérzet.
Jóleső érzésekkel fogadtam Mario Marcello Murace szavait, hiszen Ő a CHARIO hangsugárzók megálmodója, megvalósítója és közel 40 éve az egyik legismertebb hangsugárzó család mérnöke.
Ezt követően megkértem Carlo Vicenzetto-t a CHARIO társtulajdonosát, aki a kereskedelem és a marketing felelőse, hogy Ő is hallgassa meg a kábeleket és véleményét elmondva üzleti tanácsokkal lásson el, valamint amennyiben az Ő tetszését is elnyeri, kértem hogy a világ összes CHARIO disztributorának ajánlja az EMANATON AUDIO kábeleit. Carlo a hármasban történő igazi örömzenélést követően, szavaival (csak elismerést és gratulációkat tartalmazott) üzletileg (az árak megismerése után) is megnyugtatott.
„Az EMANATION AUDIO termékei nagy jövő előtt állnak és méltóak arra, hogy a világ legjobb kábelei közé tartozzanak!”
Balla László